Registre complet
Títol del projecte Comprenent la dependència i discapacitat a través d'una experiència immersiva de l'alumnat de Treball Social mitjançant una gimcana.
Codi del projecte PID222437
Investigador principal Maria Elena Cuartero Castañer
Membres de l'equip Josefa Cardona Cardona ; José Francisco Campos Vidal ; Tatiana Casado de Staritzky ; Joan Albert Riera Adrover .
Resum Els estudiants de treball social a partir del projecte de sensibilització tindran l'oportunitat de vivenciar com s'enfronten les persones amb discapacitat al seu dia a dia dins l'entorn universitari. Simularan una discapacitat de tipus físic o sensorial i després realitzaran un treball reflexiu
Resum final Es va realitzar l'activitat dins l’assignatura “Dependència i vulnerabilitat” durant 3 sessions.  Va constar de dues fases: 1) una gimcana a la universitat, amb suport del PTGAS. Els estudiants experimentaren durant unes hores les dificultats de viure amb una discapacitat (ceguesa, discapacitat auditiva, dificultats de mobilitat) 2) consistí en un treball reflexiu. Els principals resultats mostraren un alt nivell de frustració (62%), angoixa (74%), inseguretat (92%) i dependència del seu acompanyant (74%). També van identificar diversos reptes d'accessibilitat a la universitat i proposaren millores com portes amb sensors, millorar l'accés a la biblioteca i formar el personal en el tracte amb persones amb discapacitats. Els resultats acadèmics foren un 98% de participació, un 95% d'aprovats i una satisfacció del 90.2%. Els resultats s'han difós en xarxes socials, en un congrés i es prepara un article per a una revista.
Referències
Cuartero-Castañer, M. E., Cañas-Lerma, A. J., Casado de Staritzky, T., & Riera-Adrover, J. A. (2023, junio 20-23). Gymkhana on disability awareness among social work students (Publicación No. ECSWE-63080). European Conference of Social Work Education 2023, Oporto, Portugal.