Project title
|
Aprenentatge actiu en la matèria de Bioquímica mitjançant classes invertides
|
Project code
|
PID222424 |
Lead investigator
|
Joana Maria Ramis Morey
|
Team members
|
Pedro Tauler Riera ; Marta Monjo Cabrer ; Bàrbara Reynés Miralles. |
Abstract
|
El present projecte pretén implementar la utilització de classes invertides en dues assignatures de la matèria de Bioquímica obligatòries dels graus en Bioquímica i en Infermeria, amb l’objectiu de fomentar l’aprenentatge actiu i la preparació prèvia de les classes o les pràctiques de laboratori. |
Final report
|
S’han utilitzat les classes invertides com a metodologia a dues assignatures de la matèria de Bioquímica. Per una banda, a l’assignatura de Laboratori General de Bioquímica del Grau en Bioquímica, amb anterioritat al dia de la pràctica, el professorat ha proporcionat un vídeo explicatiu del protocol a la pràctica a realitzar que tenia preguntes incorporades sobre els conceptes clau de cada pràctica. Per altra banda, a l’assignatura de Bioquímica i Nutrició del Grau en Infermeria, es varen proporcionar vídeos obtinguts del recurs JoVE en els quals s’expliquen conceptes clau dels diferents temes i estaven associats cada un a un qüestionari a Aula Digital. Es va vincular la resolució de les preguntes o qüestionaris a l’avaluació de les assignatures. La metodologia ha estat ben acceptada i valorada per l'alumnat i s'ha observat una correlació significativa entre els resultats obtinguts en la resolució de les preguntes dels vídeos i la qualificació final de les assignatures. |
References
|
Joana M. Ramis, Bárbara Reynés, Marta Monjo, Pedro Tauler. ""Aprendizaje activo en la materia de bioquímica mediante clases invertidas"". Presentación en póster. 46º Congreso Nacional de la Sociedad Española de Bioquímica y Biología Molecular. A Coruña, 3-6 de Septiembre de 2024. |