Registre complet
Títol del projecte Gamificar per reduir l'abandonament prematur de l'assignatura
Codi del projecte PID222420
Investigador principal Javier Capó Parrilla
Membres de l'equip Antoni Riera Font ; Maria Santana Gallego.
Resum El projecte persegueix establir un esquema de gamificació a l'assignatura 20618 Macroeconomia 2, dels estudis del Grau en Economia, amb l'objectiu d'augmentar la motivació dels alumnes i així reduir l'abandonament prematur de l'assignatura.
Resum final Els resultats de la introducció de tasques de treball autònom són:
1. La valoració dels alumnes és molt positiva. Opinen que les tasques:
a. Estan ben planificades i o suposen una dedicació excessiva.
b. Els ajuda en el seu aprenentatge, a dur l’assignatura al dia, a preparar l’examen i a aprendre de les seves errades
c. No tenen impacte en la seva motivació.
2. No hi ha reducció de l’abandonament.
a. El percentatge d’alumnes que realitza les tasques baixa a mesura que avança el curs.
b. Després de la primera prova d’avaluació continua , es redueix el percentatge d’alumnes que fan les tasques.
c. Un terç dels alumnes ja no fa les primeres tasques.
d. La meitat dels alumnes que abandonen ja havien deixat l’assignatura només començar el curs.
3. Hi ha una forta correlació (0.7) entre la realització de les tasques i les notes de l’avaluació continua.
Referències
Què em dones a canvi? Pla per reduir l'abandonament prematur de l'assignatura i efectes perversos d'una mala concepció de l'avaluació contínua
¿Qué me das a cambio? Plan para reducir el abandono prematuro de la asignatura de Macroeconomía y efectos perversos de una mala concepción de la evaluación continua
Les segones parts mai són bones: pla per reduir l'abandonament prematur de l'assignatura
Las segundas partes nunca son buenas: plan para reducir el abandono prematuro de la asignatura