Resum final
|
El projecte ha permès analitzar les experiències i desafiaments que afronten els i les estudiants del grau d’Educació Infantil, destacant la importància d'integrar teoria i pràctica per desenvolupar una identitat docent sòlida (Ferrer-Ribot et al., 2024). També s'ha explorat l'ús del Portafoli Digital com a eina i estratègia per afavorir la reflexió sobre la construcció del rol docent (Morcillo et al., 2022) i l'anàlisi del rol docent reflexiu abans i després de les pràctiques (Morcillo et al., 2023). Tot això s'ha dut a terme des d'una coordinació docent interdisciplinària (Morcillo et al., 2024). Integrar diferents perspectives i mirades enforteix el disseny d'un pla personalitzat, amb l'objectiu d'ajudar-los a identificar el tipus de mestre i de mestra que desitgen ser (Oliver-Barceló et al., 2022). |
Referències
|
Ferrer-Ribot, M.; Pinya, C.; Oliver-Barceló, M.M. y Morcillo, V. (2024). Reflexiones sobre la identidad profesional en la formación inicial del profesorado de Educación Infantil. IV Congreso Internacional de Oporto sobre Investigación en Educación. Morcillo, V.; Pinya, C.; Oliver-Barceló, M.M.; Ferrer-Ribot, M. y Rosselló, M.R. (2023). Evolución del rol docente reflexivo en la educación infantil: Un estudio en la formación inicial y la práctica real [comunicación]. XVIII Symposium Internacional sobre el Prácticum y las Prácticas Externas. Oliver-Barceló, MM.; Morcillo, V.; Ferrer-Ribot, M. & Pinya, C. (2022). Proyecto interdisciplinar para la construcción de la identidad docente en el Grado de Educación Infantil. Congreso de Innovación Educativa de la Universidad de Sevilla. Morcillo, V.; Ferrer-Ribot, M.; Pinya, C. & Oliver-Barceló, M.M. (2022). El Portafolio Digital como herramienta para la construcción de la identidad docente en Educación Infantil. XXV Congreso Internacional EDUTEC. Morcillo, V.; Oliver-Barceló, M.M.; Ferrer-Ribot, M. y Rosselló, M.R. (2024). Coordinación interdisciplinar en el Grado de Educación Infantil: Mejoras y Oportunidades. Bermúdez, M. y Martín Párraga, J. (Coord.), La palabra a través: diálogos entre pensamiento, la palabra y el cuerpo (pp. 694-714). Dykinson. |