Registro completo
Títol:     La competència digital dels centres educatius de les Illes Balears
Autor
Darder Mesquida, Antònia
Munar Garau, Jacoba
Pérez Garcías, Adolfina
Salinas Ibáñez, Jesús
Editor: Institut de Recerca i Innovació Educativa, Govern de les Illes Balears
Data:  2024
Matèries en català: SELFIE ; Competència digital ; Centre educatiu
Matèries en castellà: SELFIE ; Competencia digital ; Centro educativo
Matèries en anglès: SELFIE ; Digital competence ; School
Resum - Abstract: 

[CAT]Es presenta l’informe de la recerca que té per objectius a) aportar evidències sobre la utilització de les tecnologies digitals (TD) i el desenvolupament de la capacitat digital dels centres educatius de primària i secundària de les Illes Balears; i b) aportar als centres un context d’anàlisi i interpretació de la seva situació particular. A partir de l’anàlisi de 52 informes Selfie extrets d’una mostra seleccionada de 97 centres, els resultats descriuen la capacitat digital dels centres, evidenciant les àrees i indicadors de la competència digital d’aquests més o manco desenvolupades i les percepcions dels tres col·lectius participants: alumnat, professorat i equips directius. Dels 52 informes s’extreuen dades de 147 respostes de membres de l’equip directiu, 1173 respostes de professorat i 7277 respostes de l’alumnat; que suposen un total de 8597 respostes als qüestionaris SELFIE. Els resultats reflecteixen una tendència a la baixa quant a la comparativa amb la resta d’Espanya, a més, ofereixen una visió general i contextualitzada per tal d’ajudar als centres educatius a prendre decisions per aconseguir un ús efectiu de es tecnologies digitals.

[SPA] Se presenta el informe de investigación cuyos objetivos son a) aportar evidencias sobre el uso de las tecnologías digitales (TD) y el desarrollo de la capacidad digital de los centros educativos de primaria y secundaria de las Islas Baleares; y b) aportar a los centros un contexto de análisis e interpretación de su situación particular. A partir del análisis de 52 informes Selfie extraídos de una muestra seleccionada de 97 centros, los resultados describen la capacidad digital de los centros, evidenciando las áreas e indicadores de la competencia digital de éstos más o menos desarrolladas y las percepciones entre los tres colectivos participantes: alumnado, profesorado y equipos directivos. De los 52 informes se extraen datos de 147 respuestas de miembros del equipo directivo, 1173 respuestas de profesorado y 7277 respuestas del alumnado; que suponen un total de 8597 respuestas a los cuestionarios SELFIE. Los resultados reflejan una tendencia a la baja en cuanto a la comparativa con el resto de España, además ofrecen una visión general y contextualizada para ayudar a los centros educativos a tomar decisiones para conseguir un uso efectivo de las tecnologías digitales.

[ENG] This research report aims a) to provide evidence on the use of digital technologies (DT) and the development of digital capacity in primary and secondary schools in the Balearic Islands; and b) to provide schools with a context for analysis and interpretation of their particular situation. Based on the analysis of 52 Selfie reports extracted from a selected sample of 97 centers, the results describe the digital competence of these centers, highlighting the more or less developed areas and indicators of their digital competence, as well as the differences among the three participating groups: students, teachers, and management teams. From the 52 reports, data were extracted from 147 responses from management team members, 1,173 responses from teachers, and 7,277 responses from students, totaling 8,597 responses to the SELFIE questionnaires. The results reflect a downward trend compared to the rest of Spain and provide a general and contextualized overview to help schools make decisions to achieve effective use of digital technologies.

Drets d'autor aplicables a aquesta obra:  All rights reserved, info:eu-repo/semantics/openAccess