Fomentar l'Empatia a través del Conte com a Recurs Didàctic


Fomentar l'Empatia a través del Conte com a Recurs Didàctic

Fomentar l'Empatia a través del Conte com a Recurs Didàctic

Els processos de la humanització clínica i la comunicació en salut envaeixen qualsevol fenomen relacionat amb l' atenció sociosanitària. Des de diversos àmbits s' ha intentat fomentar les competències relacionades. En el marc de compromís adquirit per la Universitat de les Illes Balears (UIB) amb la implementació de l'Agència 2030, l'Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Sostenibilitat (OSDS) i el Vicerectorat de Campus, Cooperació i Universitat Saludable, van convocar Ajuts per a projectes adreçats a la Transformació Social i Desenvolupament Humà: Agència 2030.

De tal manera que en el curs 2021-22, des de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia, de la mà de les Professores: Antonia Pades Jiménez i Patricia Garcia-Pazo i un grup de professors, es va sol·licitar ajuda per a la realització del I Concurs de Contes per fomentar l'Empatia. 

L'empatia és considerada una competència clínica central i necessària per als futurs professionals que estableixen relació d' ajut. En els moments actuals, més que mai recobra importància la seva formació, desenvolupament i manteniment. La importància de l' empatia és vital per garantir la prestació de cures holístiques i de qualitat. Apareixen diferents mètodes docents i eines pedagògiques per fomentar l'empatia, s'ha dut a terme l'ús de la Medicina narrativa (MN), en concret l'ús del micro relat i el conte, com a recurs didàctic per fomentar-la.

Els objectius del Concurs de Contes són:

Podeu accedir als relats guanydors del:

Aquesta col-lecció consta de 5 articles