Abstract
|
L'equip de professorat que sol•licitam aquest projecte d'innovació docent ja duim des de l'any 2019 treballant junts, amb un compromís personal i professional d'avançar en la conscienciació de la necessitat d'igualtat real i efectiva entre totes les persones. En acabar l'execució dels projectes, solem estar satisfets amb els resultats que hem aconseguit. No obstant, ens preocupa que l'alumnat nou cada cop sembla més despreocupat per a la consecució d'objectius socials comuns, per a la reivindicació pacífica i respectuosa, per a la creixent violència que ens envolta, per a les contínues mostres de desigualtat que hi ha a la nostra comunitat, etc. Nosaltres volem treballar amb l'alumnat sobre vàries temàtiques -igualtat, justícia, pau, respecte, valors, solidaritat, integritat, honestitat, etc- a partir de situacions reals. El primer dia que tinguem contacte amb l’alumnat farem una enquesta inicial per fer un “diagnòstic” del seu grau de coneixement i implicació en les matèries que volem treballar. Després seguirem presentant-los un tema; el treballarem conceptualment i aportant un marc jurídic dins l'aula; mitjançant Aula Digital els passarem carpetes amb material (notícies de premsa, marc normatiu complet, jurisprudència nacional i internacional, etc.) i, per grups, repartirem els temes. Cada grup haurà de treballar el seu tema per fer una presentació oral davant els companys i els professors i s'elaboraran vídeos i fitxes que es compartiran amb tot el grup i que, amb les autoritzacions corresponents, volem que puguin servir per a alumnes de cursos propers. També farem algun Seminari i Taula rodona per compartir en obert amb altres membres de la comunitat universitària i no universitària (ja que pensam obrir-ho al públic en general i així ho publicitarem) els avanços, les conclusions i les propostes de futur que surtin del nostre projecte. Acabarem fent una enquesta final a l’alumnat per poder comparar si les nostres accions han estat productives o no. I, com feim sempre, els professorat també tindrà la seva pròpia enquesta i farà la valoració crítica de la tasca del projecte d’innovació docent. |