Full record | |
---|---|
Project title | Explorant l'impacte de la Intel·ligència Artificial generativa en la docència d’Enginyeria del Software |
Project code | PID242637 |
Lead investigator | Antoni Lluís Mesquida Calafat |
Team members | Antonia Mas Pichaco ; Maria Monserrat Barceló ; Antonio Crespí Tobeña ; Noelia Pico Gayo ; Bartomeu Fluxà Cabrer. |
Abstract | L’objectiu d’aquest projecte és analitzar l’impacte que poden tenir les eines d’Intel·ligència Artificial (IA) generativa en la docència d’Enginyeria del Software. L’ús d’eines d’IA generativa presenta avantatges i desavantatges en el marc de l’educació universitària. Per una banda, pot oferir adaptabilitat i personalització en l’ensenyament, i pot servir de suport als alumnes, especialment als que presenten barreres lingüístiques. Per altra banda, han sorgit preocupacions respecte a la fiabilitat de la informació proporcionada per aquest tipus d’eines, els possibles biaixos en les seves respostes i l’impacte negatiu que pot tenir en habilitats com el pensament crític. L’ús de la Intel·ligència Artificial per part dels alumnes a l’hora de realitzar pràctiques i treballs de les assignatures que cursen és inevitable. Per això, aquest estudi pretén analitzar com la IA és capaç de realitzar determinades seccions o exercicis de la pràctica de l’assignatura Enginyeria del Softwar, avaluar i comparar els resultats proporcionats per la IA amb els presentats pels alumnes, elaborar una proposta d’actualització de la pràctica, aplicar aquestes millores a la pràctica i validar i analitzar els resultats per proposar un conjunt d’estratègies per fer front a les vulnerabilitats provocades per la IA en la docència. L’objectiu és que aquestes estratègies siguin fàcilment apaptables i aplicables a altres assignatures. |