Full record
Project title Explorant l'impacte de la Intel·ligència Artificial generativa en la docència d’Enginyeria del Software
Project code PID242637
Lead investigator Antoni Lluís Mesquida Calafat
Team members Antonia Mas Pichaco ; Maria Monserrat Barceló ; Antonio Crespí Tobeña ; Noelia Pico Gayo ; Bartomeu Fluxà Cabrer.
Abstract L’objectiu d’aquest projecte és analitzar l’impacte que poden tenir les eines d’Intel·ligència Artificial (IA) generativa en la docència d’Enginyeria del Software. L’ús d’eines d’IA generativa presenta avantatges i desavantatges en el marc de l’educació universitària. Per una banda, pot oferir adaptabilitat i personalització en l’ensenyament, i pot servir de suport als alumnes, especialment als que presenten barreres lingüístiques. Per altra banda, han sorgit preocupacions respecte a la fiabilitat de la informació proporcionada per aquest tipus d’eines, els possibles biaixos en les seves respostes i l’impacte negatiu que pot tenir en habilitats com el pensament crític.
L’ús de la Intel·ligència Artificial per part dels alumnes a l’hora de realitzar pràctiques i treballs de les assignatures que cursen és inevitable. Per això, aquest estudi pretén analitzar com la IA és capaç de realitzar determinades seccions o exercicis de la pràctica de l’assignatura Enginyeria del Softwar, avaluar i comparar els resultats proporcionats per la IA amb els presentats pels alumnes, elaborar una proposta d’actualització de la pràctica, aplicar aquestes millores a la pràctica i validar i analitzar els resultats per proposar un conjunt d’estratègies per fer front a les vulnerabilitats provocades per la IA en la docència. L’objectiu és que aquestes estratègies siguin fàcilment apaptables i aplicables a altres assignatures.