Abstract
|
El projecte pretén integrar d’una forma ètica la utilització de la intel·ligència artificial generativa (IAG) dintre del procés d’aprenentatge de l’alumnat. Abans de posar en marxa activitats que integrin l’ús de la IA a diverses metodologies d’ensenyament i aprenentatge dintre de l’aula, volem conèixer quines necessitats s’estan cobrint amb la IA, com valora l’alumnat la utilització d’aquesta eina, les dificultats i el temps que requereix el seu ús, així com els èxits i fracassos en els resultats obtinguts. Els objectius del projecte posen a l’alumnat en el punt de mira: es pretén ensenyar l’alumne a utilitzar la IA de forma ètica, escoltar-lo per a entendre les seves necessitats, posar en valor el fet de contrastar i reconèixer les errades o les mancances de la IA. El projecte compta amb un equip format per professores i professors del Departament de Ciències Històriques i Teoria de les Arts i del Departament de Geografia, que imparteixen docència a graus diferents (Geografia, Història, Història de l’Art, Turisme i Administració d’Empreses, i Educació Infantil), i a estudis de màster. Aquest fet permetrà l’obtenció de dades a través d’una mostra molt ampla i diversa, i sobre tot, possibilitarà contrastar els resultats obtinguts als diferents graus i nivells. Uns resultats que després podran ser traslladats a la resta de la comunitat universitària. |