Full record
Project title La participació de l’alumnat a l’avaluació mitjançant eines electròniques integrades a Moodle i ús de l’entorn e-FLOASS
Project code PID232524
Lead investigator Victòria Quesada Serra
Team members Rosario Pozo Gordaliza ; María Valero de Vicente ; Belén Pascual Barrio ; Lídia Sánchez Prieto ; Maria Antònia Gomila Grau ; Joan Amer Fernández ; Margarita Vives Barceló ; Angela Ramis Murillo ; Isabel Domínguez Oliver ; Margarita Injara Ramón.
Abstract La finalitat d'aquest projecte docent és doble, per una banda, es tracta de fomentar l'avaluació electrònica mitjançant eines electròniques que es puguin integrar a Moodle amb l'objectiu de fer més transparent i accessible el procés d'avaluació i qualificació, concretament mitjançant l'entorn e-FLOASS. Per altra banda, es pretén fomentar la participació activa de l'alumnat a l'assignatura fomentant el seu rol com a avaluadors amb l'objectiu d'afavorir l'autoregulació i el judici avaluatiu de l'alumnat, ambdós elements claus pel seu futur com a professionals.Per a fer-ho, durant el primer semestre es realitzarà un seminari inicial de tres dies de formació amb el professorat que constarà de dues parts, una primera part en el que s'exposaran els diferents tipus d'opcions de participació de l'alumnat i una segona part on es mostrarà l'entorn e-FLOASS, en el que s'integra EvalCOMIX, una eina per a facilitar l'avaluació electrònica i l'avaluació participativa vinculada a Moodle. A continuació es durà a terme una sessió individual amb cada docent per revisar el disseny d'ensenyament-aprenentatge-avaluació de cada assignatura i es reflexionarà sobre l'alineació dels diferents elements del disseny del procés d'ensenyament-aprenentatge-avaluació i es valorarà i reflexionarà sobre l'avaluació electrònica i la participació de l'alumnat, tot reflexionant sobre el disseny d'avaluació de cada assignatura i establint en quins moments i activitats té més sentit integrar cada un dels elements. El grau d'implementació i intensitat variaran a cada assignatura.Durant el curs acadèmic 2023-2024 s'aplicarà allò que s'ha dissenyat per a les assignatures del segon semestre. Si bé es durà a terme un seguiment durant el curs, a final de curs es farà una anàlisi de l'experiència implantada i es plantejaran millores per a implantar durant el curs 2024-2025. Al final del curs 2024-2025 s'avaluarà l'experiència de totes aquelles persones que han participat.Si bé inicialment només participem els i les docents indicades a la proposta, durant el curs 2023-2024 es durà a terme una formació de l'entorn e-FLOASS a la facultat d'educació (amb opció a obrir-la també a altres facultats) i durant el curs 2024-2025 es podrà incorporar tot aquell professorat que així ho desitgi.