Abstract
|
El món actual es compon d'una part física d'interacció amb altres persones, així com d'una part virtual en la qual s'interacciona amb persones o fins i tot màquines amb intel·ligència artificial. Aquest món virtual ha posat a disposició una enorme quantitat d'informació. Tan important és aprendre a detectar la informació falsa exposada a les xarxes socials, com aprendre a comunicar informació verídica en aquestes mateixes. Els estudiants universitaris són actualment grans consumidors de contingut en línia, especialment a través de les xarxes socials, que utilitzen a diari. Així, es planteja que part del contingut dels seminaris s'exposi de forma interactiva en els formats divulgatius que ofereixen les xarxes socials, i més concretament, Instagram i TikTok. A més, aquest format de lliurament de treballs permet evitar o minimitzar l'elaboració íntegra de treballs per part de la intel·ligència artificial. Es planteja un projecte pilot en el grau de bioquímica, en les assignatures de fisiologia. També s'avaluarà la percepció de l'alumne respecte a aquesta nova metodologia. D'aquesta manera, es contribueix als objectius 3 i 4 de l'agenda 2030 de desenvolupament sostenible, que es centren en salut i benestar, i en educació de qualitat, respectivament. |