Abstract
|
Les xarxes socials (XXSS) formen part del nostre dia a dia i s’utilitzen pràcticament a tots els àmbits de la vida. Aquest fet es veu clarament en el estudiants universitaris actuals, els quals les utilitzen no només per comunicar-se o com a eina d’entreteniment, sinó també com a mitjà per estar al corrent de les notícies, cercar tips (consells i trucs) de qualsevol àmbit i, fins i tot, per estar al dia dels darrers descobriments científics (1). Per tant, les XXSS suposen també una gran oportunitat com a motor d’aprenentatge a l’àmbit universitari (2). Així doncs, el present projecte s’enfoca en la utilització de TikTok com a metodologia educativa per fomentar l’aprenentatge de l’alumnat de l’assignatura Laboratori Integrat I (21508, 6 ECTS) del Grau de Bioquímica. Resumidament, es pretén que l’alumnat, en grups cooperatius (4-6 persones), es faci càrrec d’adaptar un protocol de laboratori concret (en format escrit, disponibles en PDF a l’Aula Virtual de l’assignatura) al format de vídeo propi de TikTok. D’aquesta manera, s’espera que duent a terme aquesta proposta es fomenti la motivació per aprendre de manera significativa els continguts del protocol (contextualització, fonament teòric, aplicabilitat i resultats obtinguts) i l’aprenentatge entre iguals, ja que cada grup es farà responsable d’un protocol concret per compartir-ho després amb la resta d’alumnat. Posteriorment, i aprofitant el caire integrat de les diferents determinacions que es realitzen durant aquestes pràctiques, centrades en caracteritzar els canvis metabòlics associats al dejuni a animals d’investigació, es realitzarà un vídeo grupal on es mostraran els resultats obtinguts de forma global i raonada, amb l’objectiu final d’integrar els coneixements que han après durant les pràctiques amb els coneixements previs i coneixements nous que han hagut d’adquirir per a la realització d’aquest projecte. Finalment, cal destacar que aquesta proposta es realitzarà en anglès, per tal d’afavorir estratègies d’internacionalització. |