Full record
Project title Disseny i avaluació de tasques professionals per fomentar la reflexió didàctico-matemàtica de futurs mestres d'Educació Primària
Project code PID222431
Lead investigator Judit Chico Gutiérrez
Team members Ana Belén Petro Balaguer ; Juan Vicente Riera Clapés ; Daniel Ruiz Aguilera ; Isabel María Hidalgo Rangel.
Abstract La finalitat és introduir millores en la tasca docent a partir del disseny, implementació i avaluació d’un entorn d’aprenentatge que fomenti la reflexió a partir de la resolució de tasques professionals i la participació en discursos didàctico-matemàtics dels futurs mestres d’Educació Primària.
Final report Aquest projecte té per objectiu principal introduir millores en la tasca dels formadors i formadores de l'equip docent de l'assignatura Didàctica de la Matemàtica I del 2n curs del grau d'Educació Primària a partir de la creació d'entorns d'aprenentatge basats en la realització de tasques professionals i la participació en discursos col·lectius que fomentin la capacitat reflexiva sobre accions en situacions d'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques. Al respecte, s'han dissenyat i implementat taques professionals basades en situacions d'aula reals. També s'ha implementat una nova metodologia d'aula basada en Building Thinking Classroom. Tant l'alumnat com l'equip docent han valorat molt positivament els canvis introduïts perquè faciliten la mobilitat del coneixement a l'aula i les tasques a realitzar són similars a les d'un mestre en actiu.
References
Chico, J., Rotger, L., y Ribera, J.M. (2023). Uso de recursos lingüísticos para una enseñanza inclusiva de las matemáticas. En Eva Aguilar-Mediavilla, Josep Vidal Conti, Maria del Mar Vanrell Bosch, Mario Valera Pozo i Marta Salmerón Galiana (Eds). Conferència internacional de recerca en Educació i V Jornades de recerca i innovación educativa (p 311-315). Institut de Recerca i Innovació Educativa (IRIE)
Chico, J i Ruiz, D. (21-23 de febrero de 2024). Metodologia Building Thinking Classrooms en la formació de Mestres [Conferència i taller]. I Jornades de Recerca i Innovació en Didàctica de les Matemàtiques, Palma, Espanya.
Chico, J., Ruiz, D., i Hidalgo, I. (2-8 de febrer de 2023). Fomentando la reflexión didáctico-matemática de futuros maestros a partir de tareas profesionales [Resum de la presentación de la presentació]. V Jornades d’Experiències Docents de la UIB, Palma, Espanya
Riera, J. V., Chico, J., Figuerola, R. i Ribera, J.M. (2-8 de febrer de 2023). El joc com a recurs didàctic a les classes de matemàtiques [Resum de la presentación de la presentació]. V Jornades d’Experiències Docents de la UIB, Palma, Espanya
Chico, J. i Ruiz, D. (1-7 de febrer de 2024). Adaptació de la metodologia Building thinking classroom a la resolució de tasques professionals per a futurs mestres d’Educació Primària [Resum de la presentación en vídeo]. VI Jornades d’Experiències Docents de la UIB, Palma, Espanya