Full record
Project title Educació Infantil i Educació Social: treballant junts per afavorir les competències interculturals
Project code PID222408
Lead investigator Carlos Vecina Merchante
Team members Mercè Morey López ; Maria del Mar Oliver Barceló ; Martina Perelló Contestí.
Abstract Consisteix en un treball docent i d’aprenentatge compartit, entre professorat i alumnat dels graus d’Educació Infanti i Educació Social. Partint de les seves competències interculturals per actuar conjuntament com a futurs/es professionals que comparteixen un context multicultural.
Final report Com a conclusions del projecte, destacam que la implicació i les reflexions de l’alumnat han aportat molta informació i creat nous eixos de recerca i debat que caldria abordar conjuntament des de tots els estudis de la Facultat d’Educació. Concretament: a) malgrat formar part de la mateixa facultat, l’alumnat evidencia desconèixer els continguts dels altres graus; b) el projecte ha servit per conèixer millor les funcions i el rol d’altres professionals educatius; c) aquests coneixements són imprescindibles per a futures accions socioeducatives coordinades i per al treball en xarxa; d) és fonamental establir connexions i col·laboracions des de la formació inicial en el marc de la Facultat d’Educació, per garantir un desenvolupament professional òptim en el futur; e) amb la implicació de l’alumnat i professorat seria possible trencar la imatge atomitzada de les competències professionals dels educadors i educadores d’una societat en continua transformació.
References
Vecina, C., Oliver, M.ª M. i Morey, M. (1-3 de diciembre de 2022). Les competènices interculturals entre l'alumnat del Grau d'Educació Infantil i Educació Social. Projecte d'innovació docent per al foment d'aquestes a partir de metodologies participatives i del treball col·laboratiu [Comunicació]. Congrés Internacional de la Societat Catalana de Pedagogia, Lleida, Catalunya, España.
Vecina, C., Oliver, M. i Morey, M. (2023). Innovación docente en educación superior y competencias interculturales en estudiantes de educación social y educación infantil. En A. Jiménez, C. Castro, M. Vergara i R. Chacón. (coords.), La escuela promotora de derechos, buen trato y participación (pp. 194-202). Octaedro.
Vecina, C., Oliver, M. i Morey, M. (20-30 de novembre de 2023). Innovación docente en educación superior y competencias interculturales en estudiantes de educación social y educación infantil [Comunicació]. V Congreso Mundial con Infancia y Adolescencia. Huelva, Andalucía, España.
Vecina, C., Morey, M. i Oliver, M. (1-7 de febrer de 2024). Innovació docent des de la recerca acció i l'aprenentatge servei [Ponència]. VI Jornades d’Experiències Docents, Palma, Illes Balears, España.