Registro completo | |
---|---|
Títol: |
![]() |
Autor |
|
Editor: | Universitat de les Illes Balears |
Data: | 2010 |
Director de la memòria: | Bibiloni, Gabriel |
Matèries en català: | Sòciolingüística |
Matèries en castellà: | Sociolingüística |
Resum - Abstract: |
Aquesta memòria d’investigació ens permetrà conèixer millor un dels col·lectius més importants per a la normalització del català, que són els mestres. L’estudi es concreta en els mestres d’Educació Primària de Mallorca. Primer, descriurem les característiques sociodemogràfiques i lingüístiques. I, després, analitzarem el grau de coneixement i de domini lingüístic que autodeclaren els mestres, pel que fa a les quatre habilitats lingüístiques bàsiques i als aspectes lingüístics concrets de pronúncia, gramàtica, ortografia i vocabulari. Tindrem en compte les variables del tipus de família, sexe, origen, llengua primera i edat. L’eina d’investigació que hem emprat ha estat el qüestionari; per al tractament estadístic de les dades, hem usat el SPSS (Statistical Package of Social Sciencie) i per a l’estudi no experimental ens hem basat en l’anàlisi de la variància (ANOVA). |
Paraules clau de l'autor: |
Paraules clau: Llengua catalana, magisteri, mestres, educació primària, competència lingüística, habilitats lingüístiques, aspectes lingüístics, catalanoparlants, castellanoparlants, bilingües, pronúncia, vocabulari. Palabras clave: Lengua catalana, magisterio, maestros, educación primaria, competencia lingüística, habilidades lingüísticas, aspectos lingüísticos, catalanohablantes, castellanohablantes, bilingües, pronunción, vocabulario. Keywords: Catalan, Primary School Education, teachers, primary education, linguistic competency, linguistic skills, linguistic aspects, Catalan L1, Spanish L1, bilingual, pronunciation, vocabulary. |
Drets d'autor aplicables a aquesta obra: | all rights reserved, info:eu-repo/semantics/openAccess |