Registro completo | |
---|---|
Títol: |
![]() |
Autor |
|
Editor: | Universitat de les Illes Balears |
Data: | 2013 |
Matèries en català: | Ciències de la Computació i Intel·ligència Artificial |
Matèries en anglès: | Computer Science and Artificial Intelligence |
Resum - Abstract: |
A continuació s'exposa l'ús d'un videojoc com a eina d'aprenentatge i de bones pràctiques per a la creació d'aplicacions lúdiques adreçades a l'autoaprenentatge. En l'actual societat de la informació, en què cada vegada tenen més importància les eines digitals, els videojocs poden exercir aquest rol, gràcies al seu component ludicopedagògic. Concretament, i dirigit explícitament a l'aprenentatge pròpiament dit, destaquem un tipus de videojoc anomenat: serious game (joc seriós), el qual està dissenyat amb fins didàctics, a partir de la seva activitat lúdica. Seguidament s'exposen les característiques dels serious games, els tipus que n'hi ha i les àrees on són utilitzats. A més, també es fa referència als simuladors com a entorns d'aprenentatge, els videojocs, els entorns de realitat virtual i l'enfocament lúdic en l'aprenentatge de llengües. Finalment s'exposa la idea ja dissenyada i desenvolupada d'un joc lingüístic adreçat a l'autoaprenentatge de llengües des del punt de vista lèxic, amb les reflexions de l'autor. |
Drets d'autor aplicables a aquesta obra: | all rights reserved, info:eu-repo/semantics/openAccess |