Cerca articles, monografies, revistes, etc. per:

Cerca avançada

Rutes Amagades de Mallorca

LEGAL NOTICE

This website, with DNS address ibdigital.uib.cat, and name "Biblioteca Digital de les Illes Balears" is owned by the University of the Balearic Islands, with CIF Q0718001A, with postal address:

Cra de Valldemossa km. 7,5
07122Palma (Illes Balears)
Spain

In this website you can find full-text journal articles, books, monographs and manuscripts, and also photographs, maps and other materials with scientific, cultural and scholar content created in the Balearic Islands and other geographic areas.

The objective of this website is promoting the electronic publishing of these documents and to be an interface that allows the access to all its contents, and the instruments for its preservation.

This website:

1. Provides information on the Digital Library of the Balearic Islands, its purposes, news, statistics, etc.
  2. Offers the possibility to search and view online all the documentation contained in the Digital Library of the Balearic Islands.
  3. Provides links to the specific websites of the institutions that contribute to this project.

All contents, including text, images and other material are the property of the University of the Balearic Islands, or third parties that have authorized to use them.

The articles, books, monographs, manuscripts, photographs, maps, and other materials included in the Digital Library of the Balearic Islands are offered by open access, but the reproduction, distribution, public communication or total or partial transformation is subject to the conditions of use of each journal or publisher and may require the express written consent of the authors and/or publishers.

In the case of materials considered antique, rare or valuable, whose copyright is already extinct, the reproduction, distribution, public communication or total or partial transformation of the digital manifestation offered in this website require the express written consent of:

Digitalització i Web
Servei de Biblioteca i Documentació
Cra. de Valldemossa km. 7,5
07122 Palma (Illes Balears)

The University of Balearic Islands is not responsible for any information obtained through links to external systems that do not depend on it.

Metadata of "Biblioteca Digital de les Illes Balears" may be reused in non-commercial and commercial systems. The "Biblioteca Digital de les Illes Balears" enables citation indexes, scientific search engines, scholarly databases, and scientific literature collections to gather the metadata from our repository and make our publications available to a broader audience. The OAI service can not be used neither to retrieve the documents available in the Biblioteca Digital de les Illes Balears nor their full text.